Ben jij ook zo’n vrouw die het krachthonk altijd vanaf een veilige afstand bekijkt? Ben je niet bekend met de apparaten en heb je geen idee waar je zou moeten beginnen? Of ben je bang dat je “te” gespierd zal gaan worden?

1. Je verbrandt veel meer calorieën
Feit: krachttraining, of dat nu met losse gewichten of een apparaat is, zorgt voor de opbouw van spieren. Des te meer spieren jij hebt, des te harder jouw stofwisseling gaat. (Ja, ook wanneer jij vervolgens languit op de bank ligt!) En een hogere stofwisseling betekent meer calorieën verbranden na de workout.

2. Goed voor je zelfvertrouwen!
Door te trainen en het aanpassen van je voeding zal je al snel gaan merken dat je meer in shape bent. Je kleding zit beter en je zit lekker in je vel. Een positieve boost voor je zelfvertrouwen.

3. Je botten worden sterker!

Alhoewel jij je nu vast nog niet druk maakt om osteoporose, een aandoening die ervoor zorgt dat je ongemerkt botmassa en structuur verliest, waardoor je botten zo broos worden dat ze op latere leeftijd uit het niets kunnen breken (bah!). Toch is het handig om nu alvast de kans te verkleinen dat jij hier later last van krijgt. Behalve veel calcium nuttigen is krachttraining de beste manier om je botten te versterken.

4. Je ziet al snel resultaat
In tegenstelling tot bijv. hardlopen zie je met krachttraining al snel resultaat.  Al snel zal je zien dat je zwaardere gewichten kan nemen, meer herhalingen aan kan en resultaat ziet aan je lijf.

5. De kans op blessures vermindert
Sterkere spieren en botten zorgen voor meer stabiliteit en lenigheid, waardoor je minder vatbaar bent voor blessures in of buiten de sportschool.

 

Zijn je twijfels weg en wil je weten hoe zo’n fitnesscircuit eruit ziet en hoe de apparaten werken? Klik hier om vandaag nog een afspraak te maken en wij helpen je graag!

 

VOLG ONS OOK OP FACEBOOK EN INSTAGRAM!

 

Leave a Reply