Soms komt er een recept op een andere site voorbij die te lekker is om niet te delen. Dit poke kommetje is een receptie van Dafne Schippers. 

 

poke bowl

Het lunchgerechtje komt oorspronkelijk uit Hawaï, maar in Nederland zijn ook steeds meer mensen fan. De smaak is als sushi, maar de bereiding is een stuk sneller. Wij durven te wedden dat dit recept binnen no time ook een aantal keer per week bij jou op tafel zal gaan taan.  Vega? Dan wissel je de vis in  voor iets met vega- of vegan-eigenschappen óf zelfs helemaal kunt weglaten. De keus is reus!
Ingrediënten voor 2 personen

– 150 g amarant, quinoa of (sushi-/bruine) rijst
– 100 g edamame, voorgekookt en gedopt
– 300 g verse zalm, in plakjes
– 50 g rodekool, zeer fijngesneden
– ½ mango, in blokjes
– 2 wortels, julienne gesneden
– 50 g rettich, in plakjes
– 1 bakje zeewiersalade
– 1 lente-ui, in ringetjes
– zwart sesamzaad, ter garnering

Ingrediënten voor de wasabi-dressing

– 2 el zonnebloemolie
– 1 el limoensap
– 1 el sojasaus
– 1 tl sesamolie
– 1 sjalotje, fijngehakt
– 1 tl wasabi, of naar smaak
Wat heb je nodig?

– julienne-dunschiller
– stoommandje

Hoe ga je te werk?

1. Bereid de amarant volgens de aanwijzingen op de verpakking.
2. Stoom de edamame volgens de aanwijzingen op de verpakking en haal de boontjes uit de peul.
3. Meng voor de dressing de zonnebloemolie, het limoensap, de sojasaus, sesamolie en het sjalotje tot een dressing. Breng op smaak met de wasabi.
4. Doe de amarant in een kom en beleg met de edamame, verse zalm, rodekool, mango, wortel, rettich en het zeewier. Strooi de lente-ui erover.
5. Sprenkel er wat van de dressing over, bestrooi met zwart sesamzaad en serveer.

 

MEER VOEDING EN FITNESS TIPS?

VOLG ONS OOK OP FACEBOOK EN INSTAGRAM!

Leave a Reply