Afslanken, of afvallen, is weliswaar een kwestie van meer energie gebruiken dan innemen, maar het is niet zo gemakkelijk als het doet vermoeden. Het gaat vaak niet snel genoeg en vraagt behoorlijk wat discipline.

Ook doen er heel wat afslankverhalen de ronde, maar welke zijn nou echt fabels?

Wij zetten er 10 op een rij en vertellen je waarom sommige afslankmethodes regelrechte afslankmythes zijn.

1. Je moet diëten

Met het woord dieet is niet zoveel mis. Maar het wordt nogal vaak (bijna altijd) verkeerd gebruikt. Een dieet is een levenswijze, maar vrijwel iedereen ziet het als in een korte periode waarin je vooral extreem weinig eet.

Het is vooral belangrijk om je eigen gewoontes in kaart te brengen en te zien wat je kan verbeteren.

2. Snel resultaat boeken

Voor iedereen die gelooft in al die spannende verhalen waarbij van alles beloofd wordt. Pil kuren waarbij je binnen 8 weken je gewenste lichaam krijgt. Zet dit allemaal uit je hoofd, want zo werkt het juist niet.

Het kan niet snel en het hoeft niet snel. Je bent ook niet binnen een dag een aantal kilo aangekomen, nee, daar ging tijd overheen. Anders om werkt het exact zo. Geef het tijd en gun het tijd, op die manier behaal je een duurzamer resultaat.

3. Dat doe ik wel even

Afslanken gaat niet zomaar, je moet er dingen voor laten, keuzes maken en discipline hebben. Als je niet wil veranderen, gaat het niet gebeuren. Focus.

4. Detox

Detoxen, ontgiftigen, we zien het regelmatig voorbij komen. Beide methodes waarbij je snel resultaat zou kunnen behalen. Maar wist je dat jouw darmen, je nieren en je lever zichzelf prima schoon kunnen houden? Dat ontgiften heb jij niet nodig, daarnaast is het ook nog eens erg prijzig. Ga dus nooit voor een detox kuur, waarbij detox enkel centraal staat. Het is een toevoeging om jouw resultaten te behalen. Niet een alleenstaand wondermiddel.

Maar hoe ga je wel te werk?

Afslanken, strakker worden, fitter worden, het zijn allemaal doelen die bereikt worden door langdurig je levensstijl te veranderen. Hierbij onze tips voor een langdurig goed resultaat.

  • Let op je voeding, pas je levensstijl aan
  • Bezoek regelmatig de sportschool 2 tot 3x per week)
  • Drink dagelijks 1,5 liter water
  • Schrijf eens op wat je dagelijks eet om inzicht te krijgen in je eetpatroon
  • Meten is weten, krijg inzicht in je resultaat ter motivatie! Het gaat hierbij niet om het geval op de weegschaal maar de centimeters die je verliest.
  • Sla nooit het ontbijt over, dit is je belangrijkste maaltijd van de dag!
  • Geef het tijd!

 

 

Ben je klaar om de fitste versie van jezelf te worden? Je hebt nog een aantal dagen om je hier op te geven!

Leave a Reply