De weegschaal, hij is je beste vriend of je grootste vijand. Niets zo herkenbaar, je bent al tijden gezond aan het eten, lekker aan het bewegen, maar die weegschaal, dat getal, dat verandert niet. Laat je niet misleiden én laat je zeker niet demotiveren. Er zijn namelijk zo veel factoren die jouw gewicht op de weegschaal kunnen beïnvloeden! Wij vertellen je vandaag de do’s die je in je achterhoofd moet houden voor je op de weegschaal stapt!

Check je kalender: 

Weeg jezelf niet dagelijks, dat heeft geen nut. Het verstandigst is, om je op een vast moment te wegen. Bijvoorbeeld elke woensdagochtend. Zo heeft jouw lichaam de extraatjes van het weekend kunnen verwerken en is de kans groot dat jij op je beste gewicht bent.

Vermijd zout de avond voor jouw weefmoment;

Vermijd op de avond voor jouw weeg moment zout. In zout zit natrium wat er voor zorgt dat jij vocht vast gaat houden. Grote kans op een vertekend beeld voor jij op jouw weegschaal stapt.

Kleed je uit en bezoek het toilet:

Jezelf naakt wegen op een lege maag geeft het best weer wat jou gewicht op dat moment is.

Sta stil bij je lichaam; 

Niet alleen de voeding die je eet bepaald jouw gewicht, wat dacht je van jouw hormonen? Je maandelijkse periode? Er zijn meerdere dingen die het getal op de weegschaal kunnen beïnvloeden!

Kijk naar je lijf; 

We blijven het herhalen, spieren wegen zwaarder dan vet. Staar je niet blind op de weegschaal en houd in je achterhoofd dat, dat op het moment dat je met krachttraining gaat beginnen de kans groot is dat je in gewicht aankomt. Dat neemt niet weg, dat je sterker, fitter en strakker aan het worden bent!

 

 

 

 

VOLG ONS OOK OP SOCIAL MEDIA

FACEBOOKINSTAGRAM

Leave a Reply